Sofiaslillafamilj

Jävla A-kassan!!!!

Kategori: Allmänt

GAAAAAAH* jag får damp på sånt här... Jag fick ett brev från a-kassan för ett tag sen där det stod att jag beviljats a-kassa. Och att även om jag inte jobbat ett år kunde ansöka om ersättning. Jag ringde idag och skulle berätta hur läget ligger till (att jag nu är arbetslös) Han bara, hur länge har du jobbat innan? Jag svarar ett halvår, han bara ja men då vet jag inte om vi kan ge dig någon ersättning. Då blev jag så förbannad att jag läste upp de som stod i brevet, o gubbjäveln svarar. Ja men söka kan man ju alltid göra. =@ gaah! Han kan dra åt helvete! Så var man tvungen att anmäla sig till arbetsförmedlingen, och så skulle man ha ett arbetsgivarintyg och slutbetyg från gymnasiet. Jag tänkte lixom att när jag kommer upp till Mjölby kan jag fixa med a-kassan, men det sket sig jue! Åt helvete med A-kassan!


Jaja, som sagt bra start i Mjölby.. Nu ska jag vara här i exakt 2 veckor. =( Kändes inte så jobbigt att lämna älskling idag, men det är för att jag vet att han kommer upp och hälsar på snart. Eller nästa tors. Men ändå! Sen på måndagen v 30 åker Pappa, Mamma, Tommy och jag ner till Ullared.

Men nu ska jag hälsa på Farfar!
Hej så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: