Sofiaslillafamilj

Midsommar =)

Kategori: Allmänt

Det har hänt såå mkt sen sist, mina syskon var ju nere helgen då nationaldagen var =)
Vi visade runt lite o så, sen åkte vi till Malmö och det bästa på hela dagen var väl maten.. Haha!
Vi käkade sjukt god mat på  Jensens Böfhouse (egentligen med danskt ö, men vet inte hur man gör de) men iaf det var jättegott och billigt, mysigt var det oss. Perfekt helt enkelt =).

I tisdags var jag ledig för vi skulle skriva kontrakt på lägenheten, så vi åkte in till Malmö kl 10.00 för att vi skulle gå på stan lite först, tråkigt att sitta hemma och vänta på att få åka. Jag hittade lite " ta hand om sig" själv saker, så som smink, fotkrämer och brun utan sol =D haha!  Allting var halva priset 70 kr fick jag betala för det. Haha! Men så iaf så gick vi till Skanskas huvudkontor, träffade då han vi skulle men jag tyckte inte att det här mötet gav oss någonting,han pratade en massa om bostadsrättsföreningen, hur mkt pengar de hade lagt ut på detta, nja jag hade velat veta lite mer om lägenheten men men.. När vi åkte hem bestämde vi att vi skulle åka ut på Center Syd och handla lite till Midsommar. Jag shoppade lite till, det blev en klarblå t- shirt och en vit munktröjja liknande på JC, hade presentkort där så jag behövde bara betala 200 kr, haha! Bäst att handla på rea.

Igår slutade jag på mitt underbara jobb, kommer sakna er alla! Men vi träffas ju till hösten =) Jag hade bestämt att jag skulle baka muffins och ställa i personalrummet, men ack nej, första plåten blev bränd.. Jag fick panik, så allting sket sig. Det fick bli att köpa 2 chokladaskar istället. Men alla var nöjda och glada ändå =) Jag fick ett pepparträd av Patricia och Madde och det satt i en turkos kruka haha, det kommer passa perfekt i mitt nya kök sen. UNDERBART!

Idag är det ju MIDSOMMAR, man kan ju bara hoppas att det blir fint väder. =) Vi ska ut till en koloni i Malmö, skulle visst bli typ 14-15 st. Kan ju bli roligt. Hoppas på det bästa iaf!

På måndag åker jag till Mjölby, om jag ska vara ärlig så längtar jag faktiskt efter dem. Ska bli skönt att träffa dem igen =) Min älskade Simpson, komr bli massa långpromenader och mys. Jag kommer sakna Tommy osså, men vi har pratat om detta och det är nog det bästa, kommer vara jättetråkigt för mig annars att sitta ensam i 12- 13 timmar varje dag. Njae då får jag det nog bättre i Mjölby. Sen åker jag ju hem och jobbar i en vecka till, sen drar jag igen. Då är jag borta i 2 veckor. Tufft? JA, men Tommy börjar sin semester den sista veckan jag är borta. Men som sagt, vi har pratat om detta. =) Sen åker jag med mamma och pappa ner här på mån v.30 och då drar vi till Ullared innan =) Härligt!

Jag måste berätta vad jag vaknade av i morse runt 3 tiden. Det var något som mjauade, det lät väldigt nära och nästan ekade. Jag gick upp och tittade ut i trapphuset, men det var så mörkt så jag såg ingenting. Jag gick och la mig igen, men jag kunde inte somna om för ljudet bara fortsatte, när jag gick upp nästa gång så var det lite ljusare, då såg jag att det var en katt! Stackaren.. Jag visste inte vad jag skulle göra, gick och la mig igen, tänkte massor..
"-Hur fan har den katten kommit in?":S men så somnade jag till slut. Hon/han blev tyst. sen vaknade jag vid halv 7, då låg "den" fortfarande kvar på samma ställe... Jag hällde upp lite mjölk i en burk, sen gick jag ut med katten på gården. Hon/han började dricka direkt, då tittade jag på halsbandet, hittade inget nr, så jag sprang in igen.
Gjorde jag fel? Jag har aldrig sett någon katt här innan. Jag menar om det är en utekatt, så ska den ju inte vara i ett trapphus, och är det en innekatt så ska den ju inte heller vara det. HM..  Ja vi får se hur det går..


HA EN TREVLIG MIDSOMMAR =)
Kramar Sofia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: