Sofiaslillafamilj

Sjuk..

Kategori: Allmänt

Jag vaknade i lördags morse av att jag hade sjukt ont i halsen, och knappt någon röst =(
Vi skulle på kalas hos Tommys morfar, men jag orkade inte följa med, så jag låg bara hemma och tog de lugnt.
På söndagen åkte vi ut till hans föräldrar för vi skulle fixa med min bil lite, men på eftermiddagen började jag få ont i halsen igen ( halsen hade blivit bättre pga alla tabletter) så vi åkte hem. La mig på sängen, somnade nästan direkt. Då bestämde jag mig för att jag skulle vara hemma från jobb, iaf måndagen.

Jag fick en tid på vårdcentralen kl 11.00 och visst hade jag streptokocker A, alltså halsfluss JIPPIE lr inte!
Pencillinen jag fick är jättekonstig, skitstora tabletter som är svåra att svälja iaf när man har ont i halsen. Men så ska man ha fastat 2 tim innan man tar tabletten och 1 tim efter, vadå jobbigt att tänka på!

Så nu sitter jag här och får inte äta frukost förrän kl 7 haha! Ni undrar säkert vad jag gör uppe redan men när Tommys väckarklocka ringer kan jag inte somna om, och den ringde runt 5 imorse, kul va? =P

Gårdagen blev inte så jättetråkig ändå, jag gick ut en sväng efter jag varit på vårdcentralen. det är så sjukt varmt i lägenheten =( sen satte jag mig och glodde lite på tv, efter det somnade jag. sen tittade jag på One Tree Hill, så nu har jag tittat på alla boxarna jag har =( jag behöver verkligen den 4.e...

Idag visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, eftersom jag redan sett alla boxarna av One tree hill, så jag gick ner i tvättstugan och det fanns faktiskt 1 tvättid mellan 8-10 =) härligt! Vi behöver verkligen tvätta! Så nu vet jag iaf vad jag ska göra i 2 tim, resten blir nog bara att ta de lugnt faktiskt!

Ha en fortsatt bra dag allihopa!

Emil Viklund idag begravs du, hoppas att du vilar i frid. Jag tänker på dina vänner och din familj.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: