Sofiaslillafamilj

Sön..

Kategori: Allmänt

Såå typiskt att helgen ska gå så jädrans fort!

Det blev ingen fest för oss i lör, för i fre när jag kom hem
mådde jag skit.. Jag var genomförkyld!

Jag sa ju de att jag anade att ngt var på väg, nu när jag
var hemma & mådde dåligt 2 dar i veckan som var.

& i fre morse kom de.. Helt sjukt!
Det är hemskt att vara förkyld!

I fre kväll skulle vi ha en så kallad "myskväll"
Som vi alltid har om fre, m. film & sådant =)
Men jag deckade runt 8 tiden, så det sket sig ju.

Igår tog vi de lugnt på förmiddagen, gjorde inte alltför
mkt, tittade på tv.. Det var ett program som hette:
 
"9 barn under 3 år"
Det handlade om ett par, som inte kunde få barn på egen hand. Så de
använde sig av en spermadonator, som var lik pappan både till utseendet & till sättet.
Mamman blev gravid direkt, & de fick en dotter. När hon var 7 månader ville de försöka igen.
De använde sig alltid av samma donator. Det funkade efter andra försöket, & ut kom fyrlingar,
efter 27.e veckan. 2 flickor & 2 pojkar. De klarade sig bra, & när de var 4 mån ville de försöka igen men mammans kropp var inte förberedd för en graviditet till. Så de fick vänta. När fyrlingarna var 7 månader så försökte de igen.
Hon blev med barn första gången, & denna gången osså med fyrlingar. Helt otroligt, men sant!
Tyvärr dog en av dem i den 22 veckan, men läkarna beslöt sig för att hon skulle ligga kvar i 
magen tills det var dags för de andra att komma ut. Denna "kull" kunde hon hålla inne längre, & vecka 30
var det dags för dem att titta ut. 3 flickor (varav en död) & en pojke.

Jag kan inte fatta att detta verkligen kan hända, hur klarar man av det?
& inte nog med det, de var inte "klara" än. De ville ha fler barn. 12 lät som en bra siffra sa de.
Haha, jag bara satt & gapade när jag såg det. OTROLIGT!
De som till en början inte kunde få barn på egen hand, får 9 barn under 3 år. =)
Man är ju glad för deras skull. De fick 6 flickor (varav en död) & 3 pojkar.

Ville bara berätta, för de var såå häftigt på ngt sätt.
Man kunde inte sluta titta.



Idag ska vi ta tag i lägenheten, städa, tvätta. SÅNT TRÅKIGT!
Men först ska vi in till Lund en snabbis, Tommy har fått sin nya telefon.
Sån m. Touch, & så vill han inte att den ska bli förstörd, så han ska köpa nån ficka lr nåt.
Sen ska vi handla lite osså..
Efter det väntar lägenheten på att få bli ren..
Yes, så så ser vår dag ut!

Ha en bra dag, undrar om det är många som har ångest idag?
Sista dagen innan jobbet börjar..  Hm!!

Ajja, hauddi alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: