Sofiaslillafamilj

Ett hinder?

Kategori: Allmänt

Fy fan för kvällen igår, så fort jag lägger mig i sängen så komr hostan & ännu mer hosta så till slut fick jag springa ut till toaletten & kräkas, trevligt jue! Så ligger älskling kvar i sängen för att vi skulle ha en sista mysig stund innan jag åker. Så måste jag springa & kräkas. Det var så fruktansvärt pinsamt, sen när jag hänger där över toaletten så kom alla tårar - jag börja gråta med mitt i allt, för jag hatar verkligen att kräkas. Det är bland det värsta jag vet. Men det är enda rätt så skönt när det är gjort! Till slut så fick vi iaf den där mysiga stunden, där vi bara låg & småpratade & höll om varanda. Hög mysfaktor om man säger så, & då mår man som bäst =)

Kunde inte denna snön ha kommit om några dagar istället? Bara så att jag kunde få åka upp till Mjölby utan massa förseningar, lika smidigt som det var sist. Jag var framme precis när jag skulle, om inte lite tidigare faktiskt.
Det var såå skönt, men jag hoppas verkligen att den här snön inte blir något hinder för min resa ikväll =)
När jag väl komr fram ska jag ha en mysig kväll med pappa - vi ska baka julgodis! Min mamma skulle på after work ikväll så henne får vi klara oss utan. Men pappa & jag ska nog reda ut det ändå =)

Nu har jag gjort ett av mina dagliga behov - som jag har gjort nu varje dag när jag varit sjuk.
Ett samtal till mormor & ett till pappa - han är ju pensionär nu (eller ledig i 5 år tills han blir 65) så han är ju osså hemma om dagarna nu. Så nu när jag har varit hemma har jag ringt dem åtminstone 1 gång/dag.
Pappa berättade att vi hade fullt upp ända fram till jul. Vi skulle åka & handla färdigt julklappar till dem, min bror fyller på söndag så då ska vi dit & fira honom, sen är det massa förberedelser inför jul. Matlagning, bakning & sådant. Så som sagt, vi har en del att göra =) men det ska bli kul. Jag får ju umgås med min familj & det betyder allt för mig! Men som alltid så komr det vara jättestressigt, ända in i det sista. Som vanligt.

Näe, nu ska jag nog ringa jobb & höra om tiderna efter jul.
Nu har jag ringt jobb, jag fick väldigt bra tider så jag är sjukt nöjd =)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag packa det sista.
Efter det ska jag bara vila & ha en lång väntan tills min älskling
kommer hem. Jag saknar honom! Tänk att vi ska vara ifrån varandra
i 10 dagar. Hur ska detta gå?

Ha det bra! Hauddi alla..

OBS!
Kan ftf vara så att de inte har fått internet,
så jag önskar er alla en riktigt GOD JUL =)
men jag håller tummarna för att vi komr
höras mer innan julafton!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: