Sofiaslillafamilj

Helgen

Kategori: Allmänt

hos mamma & pappa blev lugn. Tåget rullade in på Linköpings central runt 22.08 i fredags. När jag kom ut från tåget möttes jag av en iskall kyla - 24 grader. Fyy faan! Behöver jag säga något mer? Vi tog bilen mot Mjölby & väl hemma hos mamma & pappa fick jag ännu en rundtur för att se allt nytt de köpt. Det har verkligen blivit jättefint! Sen åt vi en morotsfralla & pappa gjorde varm choklad. Sedan var det dags för sängen. Lördagen var lugn, på förmiddagen var jag & klippte mig & sen kom Nicke & Ida, käkade mat - mammas egna biffar! MUMS!
Vid 15 tiden kom min syster med familj & mormor osså, vi fikade & hade det mysigt!

Jag började känna mig konstig, lätt huvudvärk, värk i kroppen & otroligt trött.. Gick upp & tog ett bad efter vi ätit jättegod kvällsmat. Men jag somnade ändå tidigt i soffan, pappa & jag är väldigt lika där :P
Så det var den lördagen - men jag tycker det är mysigt att vara hemma!

Igår åkte vi bort till mormor på 10-fika, stannade där till typ 12 sen åkte vi hem & käkade, sen blev det en lugn eftermiddag framför tvn med massa tidningar. Vi 16- tiden var det dags att säga hejdå till mamma för att pappa & jag skulle bege oss till stationen - mitt tåg skulle gå 16.15.. Men det gjorde det inte, det var försenat till 16.40, sen till 16.45 men sen kom det inte förrän 16.55, vi kom iväg från Mjölby runt 17 alltså då 45 min försenat. Jag skulle ha varit framme i Lund kl 18.30, men det blev bara mer & mer försenat & tåget rullade in på Lunds station 20.00!!
Jag som skulle ha en mysig kväll med älskling hade jag tänkt. Men det blev en kort mysstund istället. Många pussar & kramar innan vi sa godnatt till varandra.

Min älskade Simpson blev jätteglad när jag kom hem i fredags :D som jag saknat han! Vi har inte kunnat tagit några promenader tillsammans för det har varit så kallt, så det har pappa tagit hand om -som vanligt! :)
Han är såå kelsjuk, älskar att ligga i knät på en & bita på sitt ben. Såå sööt e han :)

Idag är jag hemma från jobb - vaknade imorse med sjukt ont i huvudet, nästan lite illamående! Så idag ska jag bara vila - sova ordentligt, så att jag kan jobba imorgon!

Hauddi alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: