Sofiaslillafamilj

Onsdag

Kategori: Allmänt

Jag är hemma idag osså - men jag mår mkt bättre :) Jag gick inte på toan mer efter 14 igår, men jag vågade inte heller äta så mkt.. Jag åt lite vid 18 - efter det kände jag mig alldeles bubblig, men det hände inget mer - NOG OM SKITSNACK! Men tror ni inte att jag hade feber igår, inte såå hög men ändå en temp på 38.4 hade jag! Så jag var uppe ett tag då vid 18 men sen somnade både älskling & jag tidigt, jag vaknade vid 21.30 av att älsklingen inte låg kvar i sängen.. Jag gick upp & tittade på ett tv-program sen damp jag ner i sängen igen & då var kl 23.. Alltså jag hade inte gått upp från sängen på hela dagen! Men sömn är fruktansvärt bra när man mår dåligt :)

Älsklingen kom hem & var förkyld igår, det syntes på honom att han inte var bra. Men han skulle ju gå & jobba idag.. Jag försökte med allt för att han skulle stanna hemma. Jag menar det blir ju bara värre om man går & jobbar o mår dåligt! Men han mena på att han mår bättre efter 9, då svarade jag tillbaka men igår när du kom hem då - då mådde du dåligt! Ja, svarade han men då är ju kl efter 16.. :/ ursäkta nu men jag tycker att man är elaka mot sig själva om man går & jobbar när man mår dåligt! Hur självisk är man inte då? För min kille verkar allting handla om pengar, inte om hälsan!
Jag kan ärligt säga att jag tycker att hälsan är betydligt mkt viktigare. Är man sjuk så är man - Då är man hemma tills man mår bättre! Är det så svårt att fatta?! Tänk på smittorisken!
GAAAH* jag kan bli tokig på honom för sådana här saker! Jag sa iaf att han skulle köra hem om han mådde sämre - men det kommer han inte att göra!

Idag ska jag ta det lugnt - ska nog åka till macken sen & köpa några tidningar, jag behöver nog inte  lika mkt sömn idag som jag behövde igår! Tidningar är bra att fördriva tiden med!
Jag måste ringa jobb sen osså & berätta att jag kommer imorgon!

Ha det så bra, hauddi alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: