Sofiaslillafamilj

Varför?

Kategori: Allmänt

Dem sista dagarna har jag funderat mkt kring ett ämne, just självmord. Min enda fråga är egentligen bara VARFÖR? Det måste finnas någon annan utväg en att ta sitt liv..
Det finns ju hjälp att få i våra samhällen. Varför tar man inte den hjälpen istället? Eller varför pratar man inte med någon närstående.. Jag fattar inte :(

Tänk att planera allting innan, jag menar man hänger upp snaran man ska hänga sig i, man bestämmer sig för att hälla i sig massa tabletter, man har bestämt sig för att hoppa framför ett tåg.
Tänk om man ångrar sig i sista stund, då kanske det redan är försent? De flesta lämnar ju avskedsbrev.. Allting är nog egentligen noga planerat tror jag.  Det skrämmer mig! Jag undrar hur personerna som gjort detta tänker när dem har planerat det & när dem utför det :(

Det är såå många i min ålder i min förra hemstad som begått självmord, några har jag gått i samma klass som. Det känns osså skrämmande, att man har lekt & umgåtts med dem, men att dem nu inte finns längre.. Det är fruktansvärt sorgligt!

Jag gör mig redo för en lång dag på jobb! Jag kommer inte hem förrän vid 19-tiden ikväll :(
Jag jobbar mellan 8-15.30, sen 15.30 - 16.30 ska jag vara på en annan avd & hjälpa till..
Mellan 16.30 - 18.30 har vi avdmöte på jobb, låååååång dag! Hoppas den går fort bara :)

Faan våra fönster är jätteskitiga, kanske får ta söndagen till att tvätta fönster?! Vi får se, vi får se!

Näe, nu måste jag göra mig iordning :) ha en bra dag! Hauddi alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: