Sofiaslillafamilj

Härlig vecka i Mjölby :)

Kategori:

Åh, vi har haft det helt underbart här hemma i Mjölby :)) & nu i helgen kom ju vår favorit osså! I lördags åkte vi upp till Nyköping för att vi skulle på kalas. Dit resan gick bra, men inte hemresan. En resa som vanligtvis tar 1 h & 15 min tog 2 h! Max skrek & skrek & skrek! Stackaren! Igår var Tommy & jag ute på City Gross för att köpa lite leksaker till Max & det som hände i lördags skulle hända oss på kvällen osså, när det var dags att åka hem. Vi fick med oss ngn slags larv, en mobiltelefon & 2 småbilar. Kvällen kom & det var dags att bege sig hemåt.. Det gick bra till en början, han tjoade & höll på med sina leksaker. Men när Tommy körde ut på motorvägen ändrades allt. Han började GALLSKRIKA!! Åh, mitt hjärta! Vi kom inte längre än till Väderstad. Klockan var ca 18.20 & Tommy skulle ju jobba, så han behövde ju hem & sova. Till slut blev det så att Tommy fick köra Max & mig tillbaka till mamma & pappa! Hm, undrar vad det är som gör att det blir såhär.. Illamående, övertrött?? Ingen aning, han säger ingenting om man åker korta stunder i hastigheter 90 osv, men just att han började skrika så fort vi kom ut på motorvägen...?! Det kändes ändå som om vi gjorde det som var bäst. Vi vände, tur att vi inte hade kommit så långt ;) hehe.. Väl här hemma igen så beställde jag en tågbiljett. Så vi åker hem 18.10 idag med tåget istället. Det känns ändå bättre :) Vi kan bara resa oss om Max blir uttråkad eller ledsen, lite skillnad mot att sitta fastspänd i bilen.. Så idag blir det att njuta av sista dagen här uppe i Mjölby :) :) Vad vi ska hitta på har jag ingen aning om. Det verkar bli fint väder idag, men det återstår att se! ;) Nästa gång jag uppdaterar är jag förhoppningsvis hemma ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: