Sofiaslillafamilj

Måndag - Onsdag

Kategori: Allmänt

Vår Måndag började med att vi skulle till BVC för att väga & mäta Max. Han följer sin kurva jättefint, han ligger över snittet på normalkurvan på både längd & vikt, men det gjorde absolut ingenting iomed att det var så båda.
Så snälla, allt tjat om att han är stor eller tjock. Lägg ner, jag orkar inte höra det mer. Det tär på en psykiskt. För min kille är inte tjock, han är välmående & hans egen kurva är perfekt & det är huvudsaken. TACK!!
 
Efter det åkte vi ut en snabbis till Centan, Tommys shorts hade gått sönder, så han inhandlade 2 par nya.
Därefter bara hem & mysa med vår son :) Några promenader blev det osså.
 
Vi har börjat vårt nya liv. Vi har laddat ner en app som heter Shape Up. Där fyller du i om du är kille/tjej, ålder, vikt & längd. Dem räknar ut ditt BMI & hur mkt kalorier du får äta på en dag.Sen fyller man i vad man äter till frukost, mellanmål, lunch & middag m.m.  Vi började med detta i tisdags, & jag tycker det fungerar bra. :)
Blev en snabbis ut på Centan igen för att köpa oss gångskor, för här ska börjas gå ordentligt!
 
Idag åkte vi ut till Järavallen & gick 2,5 km. Bra början för att gå i skogen. Därefter åkte vi till Lödde & köpte en ny kudde till Max, sen fick han även UV-tält med pool & 4 st dregelhaklappar i 4 månaders present. Efter det åkte vi till Bjärred så att jag kunde få min efterlängtade glass, gick åt många kalorier men det var det värt. Men jag kan ändå säga er att jag har några kalorier kvar nu ikväll. Men nu ska jag inte unna mig sådant på ett tag! :)
Nu på kvällen när vi skulle gå kvällsrundan med Max så att han somnade så ringde en gammal jobbarkompis till Tommy, så det blev att vi gick hem till dem en sväng, väldigt trevligt!
 
Imorgon börjar min stora älskling jobba igen & jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra.
Max & min första dag själva på länge, hur ska vi klara oss utan pappa Tommy? Vi har att göra, vi ska ut & gå promenader, vi ska mysa, busa & leka. Njuta av det förhoppningsvis fina vädret ;) Men vi kommer självklart att sakna vår favorit. Men nu ska jag umgås med min sambo :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: